Літаки за ціною металобрухту. Кому цікава транспортна авіація "Укроборонпрому"?

10 вер. 2020,
автор: Григоренко Денис
яндекс картинки

"Укроборонопром" (УОП) вчора оголосив про плани продати три літаки Іл-76, які значилися на балансі "Української авіаційної транспортної компанії" (УАТК).

Ці три "борти" були вироблені в кінці 1980-х років, не літали вже років 10, і на деяких вже встигли навіть "відкрутити" двигуни. Тому, як стверджують в самому УОП, ці літаки вже годяться хіба що на халепу під розважальні установи, або ж - як "донори запчастин". Українські авікомпанії зараз використовують близько 10 літаків Іл-76.

Новини за темою: Саакашвілі порівняв "Укроборонпром" з Карфагеном, який повинен бути зруйнований

Нагадаємо ж, що це була за УАТК.

Її створили 1997 року для експлуатації "зайвої" авіатехніки української армії. Спочатку на балансі УАТК було 98 літаків Іл-76, і також близько 50 одиниць літаків Ан-12 і важких вертольотів Мі-26.

За 2000-ті роки авіапарк УАТК "полегшав" на 100 одиниць. А з 2013 року і зовсім почався процес банкрутства цієї авіакомпанії, сума кредиторської заборгованості на 2016 рік становила 120 млн грн.
Власне, в рамках процедури санації, УОП і виставив ті три Іл-76 на торги.

Але ось який нюанс - УАТК досі зареєстрована в IKAO (Міжнародна авіаційна організація) як Ukrainian Cargo Airways. Тобто, може і далі виконувати вантажні авіаперевезення.

УОП насправді може і сам повернути ті Іл-76 в робочий стан - до складу концерну входить Миколаївський авіаремонтний завод, який спеціалізується саме на літаках цього типу.

І тут я згадую заяви товаришів з ОП, коли вони пояснювали, чому для перевезення медичних товарів "Епіцентр" може зафрахтувати відразу літак "Мрія", а ось державі Україна доводиться доставляти для себе вантажі старими-добрими Іл-76 ЗСУ. Мовляв, вся справа в тому, що перевезення "транспортниками" ЗСУ обходяться дешевше, ніж бортами "Антонова".

Новини за темою: Колектив "Антонова" просить зупинити свавілля з боку "Укроборонпрому"

Так питання - чому ж економічно вигідні Іл-76 УОП продає на металобрухт, замість того, щоб "поставити на крило"? Адже друга хвиля COVID-19 незабаром нагряне, і тоді ніякі літаки зайвими не будуть - доставляти маски, апарати ІВЛ або ліки.

Адже "ковидний фонд" держбюджету майже весь витратили на дороги, а не на створення запасів для медиків.

0
не вірю