УЗ опублікувала свій фінплан. Держмонополіст буде жити в борг

08 серп. 2020,
автор: Дружко Яна
РБК-Україна

З самого важливого: до 2020 року «Укрзалізниця» має взяти в борг 35 мільярдів гривень тільки для того, щоб покривати касові розриви при операційної діяльності.

**Капінвестиції в 4 мільярди гривень теж будуть в борг: **2 мільярди гривень на закупівлю нової партії американських тепловозів, ще 2 – на електрифікацію залізниці «Долинська-Миколаїв-Колосівка».

Як при цьому УЗ буде відробляти свої борги – незрозуміло. **Адже за планом, до 2020 року вантажоперевезення впадуть на 6,9% або до 291,4 млн тонн. **Головним чином – за рахунок падіння імпортних перевезень на 14,9%. Але при цьому в УЗ очікують, що доходи від вантажних перевезень зростуть на 4,9% або до 76,05 млрд грн.

Пасажиропотік за планом повинен впасти на 52,1%, або до 13 577,8 млн. пасажирокілометрів. При цьому внутрішні перевезення повинні впасти на 57,3%, міжнародні – на 65,2%, а от приміські – лише 26,4%. УЗ заявляє, що нібито не планує підвищувати тарифи на пасажирські перевезення. І при цьому – заявляє, що дохід в цьому сегменті впаде лише на 45,4% або до 5,4 млрд гривень.

Також в УЗ заявляють, що за 2019 рік сумарні збитки в пасажирському сегменті склали 12,8 млрд гривень, у тому числі в приміських поїздах – 6,55 мільярда гривень.

Заяви Юрика про мінімізації витрат на закупівлі виявилися фікцією. Адже за планом УЗ збирається збільшити операційні витрати на 8,5% або до 93,4 мільярдів гривень.

А ось витрати на оплату праці на «Укрзалізниці» за планом впадуть на 7,8% або до 34,2 мільярда гривень.

Схоже, що УЗ повернеться до практики «закриття» малодіяльних станцій.

За планом, перевезення електротягою впадуть на 5,6% або до 284,9 млрд ткм брутто, перевезення теплотягой впадуть на 9,7% або до 44,3 млрд ткм брутто. По суті, локомотиви в «метою економії» будуть відправляти на короткі плечі перевезень, так і віддалені малодеятельные станції будуть само собою «відрізані».

Але ось послуги консультантів з DB або інших закордонних структур «Укрзалізниця» все одно замовить. У фінплані окремим рядком прописано «витрати на консультаційні та інформаційні послуги» в сумі 77,5 мільйонів гривень.

І тепер найцікавіше:
Планований фінрезультат УЗ до сплати податків у 2020 році – 2492,8 млн грн.
Планова сплата податку на прибуток – також 2492,8 млн грн.
Сплата дивідендних платежів в 2020 році – 756,7 млн грн.

Звідки тут ще має взятися чистий прибуток для УЗ у розмірі 68 тисяч гривень?

Новини за темою: "Укрзалізниця" має обладнати всі вагони поїздів відеокамерами – Геращенко

Новини за темою: Список кандидатів на главу "Укрзалізниці"

0
не вірю