Реконструкція київського вокзалу – очікування пасажирів і плани Укрзалізниці

Голова правління Укрзалізниці Євген Кравцов представив проект реконструкції центрального вокзалу в Києві

13 груд. 2019,
автор: Вовк Анастасія

Його нинішній вигляд і функціональність дійсно потребують змін. Стихійна торгівля, машини, бездомні, цигани і ріелтори змішалися воєдино. Зали очікування не викликають почуття безпеки. Шлях до перону від зупинки громадського транспорту нагадує смугу перешкод. Але замість того, щоб перетворити вокзал у зручний транспортний хаб, керівник УЗ робить акцент на розвитку торгівлі.

Вокзал перетворять в ТРЦ

Про створення торгового центру Євген Кравцов згадує у своєму пості в Фейсбуці, присвяченому перевтілення вокзалу. З привокзальної площі повинні зникнути стихійні парковки і торгівля. Вона стане пішохідною, з облаштованими лавочками і висадженими деревами. Для машин планується окрема паркувальна зона. Вся продаж переміщається всередину, таким чином на базі вокзалу з'явиться ТРЦ.

Судячи з опублікованого рендеру, торгово-розважальний центр розміститься в висотної надбудові над вокзалом.

«Торгові точки, які заважають пасажирам або псують інтер'єр, будуть ліквідовані. Зручні і невикористані площі - комерціалізовані. За нашими підрахунками на облаштування нових торгових місць потенційний орендар витратить близько 70 млн. грн. З допомогою такого підходу буде реконструйований вокзал всередині і збільшена прибуток Укрзалізниці: розраховуємо на зростання в 7 разів», - написав у Фейсбуці Євген Кравцов.

Звичайно, без торгових точок в подібних місцях не обійтися. В Європі під торгівлю виділяють другорядні зони, головною функцією вокзалу залишається зручне переміщення пасажирів.

Хто спонсор комерціалізації вокзалу?

Хто візьметься за втілення планів Євгена Кравцова в життя, невідомо. Керівник УЗ розраховує знайти інвестора через систему Prozorro.

«Спочатку Укрзалізниці треба розібратися з тими інвесторами, що вже зайшли на привокзальну площу, і оцінити, скільки заморожених инвестпроетов існує. На саму площу вже давно є інвестор, навіть підписаний інвестиційний договір. Також є інвестор на паркінг, який років десять як не може добудувати, але так потрібен вокзалу. Кравцову треба розібратися, у чому проблема з існуючими інвесторами, чому їхні проекти не рухаються, а потім шукати нового спонсора», - прокоментував експерт з питань транспорту Віктор Петрук.

«У Кравцова немає правових підстав для розробки такого проекту»

Експерт стверджує, щоб дійсно вирішити проблему стихійної торгівлі навколо вокзалу і впорядкувати паркомісця, одного проекту реконструкції недостатньо. Укрзалізниця повинна співпрацювати з КМДА, оскільки це проблема всього міста. До того ж, УЗ належить тільки приміщення вокзалу, а площею володіє мерія.

«У Кравцова немає жодних правових підстав для розробки такого проекту. Будь-яка стадія проекту на землі, яка не належить замовнику, це порушення законодавства», - констатує Віктор Петрук.

Досі невідомі автори фонового вокзалу. Перша презентація реконструкції відбулася ще півроку тому. Керівник УЗ обіцяв розпочати масштабний ремонт у липні. Тепер суспільство знову ставлять перед фактом, що бути реконструкції. Але хто працював над проектом, залишається таємницею. Відкритого архітектурного конкурсу, як годилося б для такого важливого для міста і ЗВ'ЯЗКІВ об'єкта, не було.

Яких змін чекають пасажири?

Сам проект реконструкції викликав безліч питань і критики у пасажирів. Зупинки міського транспорту знову заплановані далеко від входу у вокзал. Світова практика показує, що залізниця, громадський транспорт, метрополітен і автовокзал повинні працювати як один механізм. Маршрути між ними повинні бути максимально скорочені.

Також кияни хочуть комфортних залів очікування, появи травелаторів і критих переходів. Якщо дотримуватися європейського досвіду, на вокзалах подібного рівня обов'язково повинна бути велосипедна інфраструктура. Всього цього немає в презентованому рендері.

У попередньому плані реконструкції Кравцов обіцяв підвести прямо до вокзалу швидкісний трамвай. Обіцянка так і залишилася обіцянкою.

«Якщо робити реконструкцію вокзалу і площі, в першу чергу треба вирішувати існуючі транспортні проблеми. Кравцов пропонує зробити парк, а весь транспорт прибрати з площі в бік вулиці Симона Петлюри. Мені як користувачу центральним вокзалом, парк абсолютно не потрібен. Мене цікавить транспортно-пересадочний хаб. Цю проблему треба вирішувати першочергово, а не малювати дерева в діжках», - підкреслює Віктор Петрук.

Головні залізничні ворота країни мають вважатися показником розвитку Укрзалізниці в цілому. Але плани перетворити київський вокзал в черговий ТРЦ свідчать зовсім про інші пріоритети топ-менеджменту УЗ.

Новини за темою: Гончарук анонсував зміну керівництва Укрзалізниці

Новини за темою: Гончарук про «Укрзалізницю»: Поїзди горять, залізна дорога в жахливому стані

0
не вірю